Verzekeren, what else?



waterrdruppels


Net als andere sectoren is ook de verzekeringsbranche aan verandering onderhevig. Je kunt als kapitein stug op de brug van een schip blijven hangen in de hoop dat de plots opgedoken ijsbergen alsnog gaan smelten, maar je kunt ook op tijd de koers verleggen in de wetenschap dat ijsbergen heel wat schade kunnen veroorzaken. In de verzekeringsbranche zijn voor een nieuwe koers frisse businessmodellen nodig. Het probleem is alleen dat deze vaak worden gevormd buiten de branche zelf.

To disrupt or be disrupted

De angst voor deze zogenaamde externe ‘disrupters’ zit er flink in. Veranderd klantgedrag in combinatie met revolutionaire technologie maken anders werken mogelijk, waardoor nieuwe flexibele spelers het voortouw kunnen nemen en daarmee de koers en het succes van verzekeraars gaan bepalen.

Op 4 oktober laten we tijdens het eerste grootschalige Innovatie Lab van het New Financial Forum  zien wat financials zelf kunnen doen om een winnende strategie te bepalen. Onder leiding van de leden van het NFF Innovatie lab gaan deelnemers ervaren wat de werkelijke disruptie is van succesvolle moderne businessmodellen door te implicaties ervan door te trekken tot buiten de eigen branche. Naast een denkoefening voor het hanteren van de formule van een succesvol vernieuwend bedrijf als Tesla, Uber, Coolblue of Ikea, dagen we de aanwezige bedrijven ook uit een dergelijk businessmodel daadwerkelijk in te zetten, waarbij het NFF ondersteuning biedt.

Locatie : Het event vindt op 4 oktober plaats in het vernieuwde gebouw van ASR, aan de Archimedeslaan 10 te Utrecht.
Tijden : Het programma start om 16.00 uur en duurt tot 20.00 uur.


Deze netwerk-, kennis- en inspiratiemiddag is voor Ambassadeurs van de stichting New Financial Forum gratis bij te wonen. Niet-ambassadeurs betalen € 75,-.

Aanmelden kan bovenaan de pagina.